Αύξηση της οικολογικής συνείδησης του Έλληνα καταναλωτή, η οποία εκδηλώνεται μέσα από ένα σύνολο φιλικών προς το περιβάλλον συμπεριφορών, κατέγραψε η ετήσια έρευνα του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (A.LA.R.M.) και του Κέντρου Αειφορίας (CSE), με θέμα «Πράσινο Marketing: Περιβαλλοντικές Διαστάσεις του Marketing στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης».
Όπως τόνισε ο Γιώργος Αυλωνίτης, καθηγητής του A.LA.R.M.: «Τα αποτελέσματα της έρευνας φέτος επιβεβαιώνουν τον κανόνα που ισχύει σε παγκόσμια κλίμακα: ότι το Πράσινο Μάρκετινγκ αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για διαφοροποίηση, ενίσχυση της εταιρικής εικόνας και καλλιέργεια σχέσεων με τον πελάτη.
Όλες οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους και κλάδου δραστηριότητας, οφείλουν, μπορούν και αξίζει να ασχοληθούν με το πράσινο μάρκετινγκ.
Οφείλουν γιατί ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος και μπορούν γιατί, αντίθετα με ό,τι πιστεύεται, τα περιβαλλοντικά ζητήματα δεν είναι περίπλοκα, δεν απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις και μεγάλες δαπάνες». Με συγκεκριμένα παραδείγματα από τη διεθνή εμπειρία, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας mscomm, Μιχάλης Στάγκος, μιλώντας στην ειδική εκδήλωση, διέψευσε τον ισχυρισμό ότι -λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης- οι επιχειρήσεις ανακόπτουν τις επενδύσεις που σχετίζονται με την προαγωγή της αειφορίας και ότι οι καταναλωτές, από την πλευρά τους, αδιαφορούν. Στην ομιλία του, ο κ. Στάγκος επεσήμανε πως το αειφόρο επιχειρείν έχει γυρίσει σελίδα κι έχει γίνει τμήμα της συζήτησης και αναπόσπαστο κομμάτι των σύγχρονων πρακτικών. Αφετέρου ότι τόσο οι επενδυτές όσο και οι πελάτες παρακολουθούν πλέον με μεγαλύτερη προσοχή τις εξελίξεις σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης.
Βράβευση επιχειρήσεων
«Οι καταναλωτές αγοράζουν "πράσινα" προϊόντα και γενικότερα δίνουν λιγότερη έμφαση στις πράσινες εταιρείες, γεγονός που ενισχύεται και από την περιορισμένη διαφημιστική προβολή τους», όπως τόνισε από πλευράς του ο Νίκος Αυλώνας, διευθύνων σύμβουλος του CSE, υπογραμμίζοντας: «Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτή τη χρονιά έχουν έναν αντικρουόμενο χαρακτήρα, που οφείλεται στην ένταση της οικονομικής ύφεσης στην Ελλάδα. Παρ' όλα αυτά η περιβαλλοντική ευαισθησία και συνείδηση των Ελλήνων καταναλωτών βαίνει αυξανόμενη μέσω της αύξησης της ανακύκλωσης περισσοτέρων υλικών και εναλλακτικών μεθόδων για μείωση του κόστους μετακίνησης και θέρμανσης».
«Οι καταναλωτές αγοράζουν "πράσινα" προϊόντα και γενικότερα δίνουν λιγότερη έμφαση στις πράσινες εταιρείες, γεγονός που ενισχύεται και από την περιορισμένη διαφημιστική προβολή τους», όπως τόνισε από πλευράς του ο Νίκος Αυλώνας, διευθύνων σύμβουλος του CSE, υπογραμμίζοντας: «Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτή τη χρονιά έχουν έναν αντικρουόμενο χαρακτήρα, που οφείλεται στην ένταση της οικονομικής ύφεσης στην Ελλάδα. Παρ' όλα αυτά η περιβαλλοντική ευαισθησία και συνείδηση των Ελλήνων καταναλωτών βαίνει αυξανόμενη μέσω της αύξησης της ανακύκλωσης περισσοτέρων υλικών και εναλλακτικών μεθόδων για μείωση του κόστους μετακίνησης και θέρμανσης».
ΠΗΓΗ: http://www.imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου