Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2012

Το «δόγμα του σοκ» στη Διαφήμιση


Οι ανατρεπτικές δουλειές, τα καινοτόμα σενάρια και, γενικότερα, η στροφή στη δημιουργική ιδέα, χαρακτηρίζουν τον χώρο της Διαφήμισης εν μέσω κρίσης.
Καθώς «λεφτά δεν υπάρχουν» και οι διαφημιστικές εταιρείες επέστρεψαν σ’ αυτό που ξέρουν να κάνουν καλά, την Ιδέα, τη δημιουργική ιδέα, τα φώτα της διαφημιστικής δημοσιότητας έχουν πέσει πάνω σε ανατρεπτικές δουλειές, καινοτόμα σενάρια, έξυπνα σποτ, avant guarde καμπάνιες. 

Ο πελάτης επιμένει στην ομάδα των συνεργατών του στη διαφημιστική εταιρεία «να σκαρφιστούν κάτι έξυπνο και ανατρεπτικό - να, κάτι σαν τη ληστεία της Wind ή την Τασούλα της Vodafone», κάτι που να μένει στη μνήμη, να εντάσσει μεν την κρίση στη σεναριακή σημειολογία, να είναι προσφορολαγνικό, ωστόσο να μένει, να κάνει τον άλλον να γελάσει. Η διαφήμιση πρέπει πλέον να μας κάνει να γελάμε, να μας ωθεί να σκεφτούμε, να μας ταρακουνήσει από τη θέση μας.

Ναι, λοιπόν! Φθάσαμε εκεί, στο σημείο «μηδέν», από όπου θα έπρεπε λογικά και κανονικά να είχαμε αρχίσει και εκεί από όπου δεν έπρεπε να είχαμε ξεφύγει ποτέ. Όταν ο Λάκης Λαζόπουλος, προ κρίσης, στηλίτευσε με τον μοναδικό σκωπτικό του τρόπο τις διαφημίσεις του βουτύρου με τις ευτυχισμένες οικογένειες να περνούν ώρες στο πρωινό τους αλείφοντας τις φέτες ψωμιού, χωρίς άγχος για το σχολείο ή το γραφείο, τότε γελούσαμε, ενδεχομένως να συμφωνούσαμε, αλλά ποιος νοιαζόταν τότε. Όμως οι εποχές έχουν αλλάξει.

Καθώς οι περισσότεροι εργάζονται πλέον για το ψωμί (και όχι για το βούτυρο - και ευλογημένος είναι αυτός που το έχει), η Διαφήμιση αναζητεί νέα πρότυπα, νέα δόγματα που συμπυκνώνονται στο «δόγμα του σοκ».

Η Benetton είναι κάτι παραπάνω από γνωστή για τις αμφιλεγόμενες διαφημιστικές της καμπάνιες. Αυτή τη φορά ασχολείται με τους «ανέργους της χρονιάς». Θέλοντας να ευαισθητοποιήσει την παγκόσμια κοινή γνώμη σχετικά με το πρόβλημα της νεανικής ανεργίας και τη δεινή θέση στην οποία βρίσκονται εκατομμύρια νέοι που αναζητούν δουλειά, ο πρόεδρος του ιταλικού ομίλου εγκαινίασε τη νέα εκστρατεία με τίτλο UNHATE, στο κατάστημά του στο Λονδίνο.

Στις αφίσες και στα σποτ της νέας εκστρατείας, η εταιρεία κάνει έκκληση σε περίπου 100 εκατ. ανέργους 18 έως 30 ετών να λάβουν μέρος σε έναν διαγωνισμό με πρωτότυπες ιδέες και project τους σχετικά με την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, όπως τρόποι δημιουργίας θέσεων εργασίας. Το έπαθλο για καθέναν από τους 100 «ανέργους της χρονιάς» που θα προκύψουν θα είναι 5.000 ευρώ από το Ιδρυμα UNHATE.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ, περιοδικό adbusiness (τεύχος 804)
ΠΗΓΗ: 
http://www.advertising.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου