Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012

Μάρκετινγκ για Δύσκολες Εποχές


Είναι γεγονός ότι κάθε επιχείρηση ζει από τους πελάτες της. Χωρίς αυτούς δεν υπάρχει. Επομένως για να επιβιώσει και να αναπτυχθεί χρειάζεται κόσμο να μπαίνει στο μαγαζί και συνήθως (όχι πάντα) όσο περισσότεροι τόσο το καλλίτερο! Το Μάρκετινγκ είναι η λειτουργία εκείνη της επιχείρησης, το μέσο αν προτιμάτε, το οποίο σας εξασφαλίζει τους πελάτες σας. Είναι κυριολεκτικά η τροφή που κρατάει ζωντανό το σώμα σας. Χωρίς αυτό δεν θα υπήρχατε!
Το Μάρκετινγκ είναι αναμφισβήτητα από τα πιο αγαπημένα και ενδιαφέροντα θέματα για τους ανθρώπους της αγοράς και τους επιχειρηματίες. Στο άρθρο αυτό θα μιλήσουμε για Μάρκετινγκ μέσα στην δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε! Καθημερινά δέχομαι ερωτήσεις όπως: Τώρα που η οικονομία βρίσκεται στα χειρότερα της, είναι απαραίτητο το Μάρκετινγκ; Πως ξεκινάμε;
Είναι απαραίτητη η διαφήμιση; Μήπως όλα αυτά είναι περιττά αφού όλοι ψάχνουν το φθηνό; Είναι ερωτήματα που απασχολούν όλο τον κόσμο.
Το Μάρκετινγκ θα πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν ξεκινάει με εξεζητημένες μεθόδους, μυστικές τεχνικές και πολύπλοκες έρευνες. Το Μάρκετινγκ ξεκινάει με το να βάλετε μαζί όλα τα δυνατά στοιχεία της επιχείρησης σας, τα σημαντικότερα και πιο άμεσα οφέλη που προσφέρετε στους πελάτες σας, τους λόγους που σας κάνουν μοναδικούς και ξεχωριστούς στην αγορά, και στην συνέχεια να μετατρέψετε όλα αυτά σε ένα ισχυρό “μήνυμα μάρκετινγκ” που θα προωθήστε έντονα στο κομμάτι της αγοράς που απευθύνεστε. Έτσι ξεκινάει το Μάρκετινγκ!
Σε μια έρευνα που πρόβαλε πριν μερικές ημέρες το CNN, ρωτήσανε 100 ανώτατα στελέχη εταιρειών και CEO για το αν (και κατά πόσο) το Μάρκετινγκ είναι απαραίτητο να υπάρχει την περίοδο αυτή της οικονομικής ύφεσης σε μια εταιρεία. Το 92% απάντησε ότι το Μάρκετινγκ παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιβίωση και ανάπτυξη της εταιρείας τους και θα κάνουν μόνον τις απαραίτητες περικοπές! Αυτή είναι και η άποψη μου.
Θα μου πείτε εδώ είναι Ελλάδα, άλλα τα δεδομένα. Το δέχομαι.  Η άποψη μου είναι ότι δεν πρέπει να κόψετε το Μάρκετινγκ αλλά ούτε και να κρατήσετε διαφημιστικές δαπάνες που είχαν μικρά και αμφίβολα αποτελέσματα. Σκεφτείτε κάποιον που προχωράει στον δρόμο. Εάν δεν φωνάξεις το όνομα του θα γυρίσει να σε κοιτάξει; Σίγουρα όχι. Το ίδιο ισχύει και στην αγορά. Εάν σταματήσετε να “φωνάζετε” προς του πελάτες σας “εδώ είμαι και έχω αυτό που θέλεις” το πιθανότερο είναι να σταματήσουν και αυτοί να “κοιτάζουν” προς το μαγαζί σας!
Υπάρχει η άποψη ότι ο πελάτης πλέων δεν ενδιαφέρετε για τίποτα απ’ όλα αυτά παρά μόνον για να βρει φθηνό το προϊόν!  Σίγουρα η χαμηλή τιμή είναι ελκυστική προς τον καταναλωτή πόσο μάλλον μέσα στην δύσκολη αυτή οικονομική συγκυρία. Αυτό όμως που θέλω να σας πω είναι ότι το φθηνό προϊόν από μόνο του δεν μπορεί να κάνει πολλά πράγματα! Αργά ή γρήγορα θα προσαρμοστεί ολόκληρη η αγορά στις χαμηλές τιμές, και τότε πάλι τι κάνετε; Θα κατεβάσετε ακόμα περισσότερο τις τιμές; πόσο ακόμα; Εάν σταματήσετε εντελώς την παρουσία σας στην αγορά, σταματήσετε να δείχνετε τα οφέλη και πλεονεκτήματα των προϊόντων σας, και δείξετε αδράνεια, τότε το πιθανότερο είναι όταν κάποιος καταναλωτής χρειαστεί το προϊόν σας, να του έρθει στο μυαλό πρώτος κάποιος ανταγωνιστής σας, γιατί έτυχε να δει κάπου την διαφήμιση του και πολύ απλά αυτός του ήρθε πρώτος στο μυαλό!
Το μήνυμα που θέλω να περάσω είναι ότι χρειάζεται επαναξιολόγηση των μεθόδων που χρησιμοποιούσατε μέχρι σήμερα για να προσελκύσετε πελάτες. Χρειάζεται επανασχεδιασμός της Στρατηγικής Μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιήσετε. Δεν κόβουμε αδιακρίτως τα πάντα. Χρειάζεται να προσαρμοστείτε στις νέες τάσεις και την νέα ψυχολογία των καταναλωτών. Χρειάζεται να παρακολουθήστε λίγο πιο στενά τον τρόπο που κινούνται πλέων οι πελάτες σας αλλά και ολόκληρη η αγορά! Η σωστή και μελετημένη εφαρμογή του Μάρκετινγκ μπορεί να σας δώσει σημαντική βοήθεια στην δύσκολη αυτή οικονομική περίοδο που διανύουμε!



ΠΗΓΗ: http://epixeirein.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου